درحال بارگذاری ....
به مرکز فروش انواع سنگ ساختمانی خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : اعتصاب سراسری سنگبری های اصفهان

اعتصاب سراسری سنگبری های اصفهان

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 14 مرداد 1394
نویسنده:
salehi
تعداد بازدید:
1305

 اعتصاب سراسری سنگبری های اصفهان

اعتصاب سراسری سنگبری های استان اصفهان در حالی وارد دهمین روز خود می شود که هنوز هیچ نتیجه ای از آن عاید سنگبری ها نشده است. این چندمین اعتصاب سنگبری های استان اصفهان می باشد که طی سال های اخیر در اعتراض به نحوی دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی برگذار میگردد.

اعتصاب سراسری سنگبری های استان اصفهان در حالی وارد دهمین روز خود می شود که هنوز هیچ نتیجه ای از آن عاید سنگبری ها نشده است. این چندمین اعتصاب سنگبری های استان اصفهان می باشد که طی سال های اخیر در اعتراض به نحوی دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی برگذار میگردد.
متاسفانه صنعت سنگ کشور علاوه بر مشکلاتی فراوانی که دارد ،اما هیچ همایتی از جانب دولتمردان نمی شود و متصدیان امور مالیاتی کشور تنها در صدد دریافت مالیات هر چه بیشتر از تولید کنندگان زحمتکش این صنعت هستند و هیچ توجهی به اوضاع نابسامان تولید و شرایط رکود ندارند.
از طرفی متاسفانه به دلیل صادرات ناچیز سنگ از کشور و ارز آوری کم و همچنین استفاده گسترده از نیروی کار تبعه افغانی در این صنعت به دلیل سختی زیاد کار در سنگبری ها دولت بهای زیادی به این صنعت نمیدهد.
هرچند صنعت سنگ کشور هم اکنون اشتغالزایی قابل توجهی را در سطح کشور ایجاد کرده است ولی نیازمند همایت بیشتر دولت می باشد تا بتواند با به روزآوری ماشینالات و فناوری استخراج و فراوری های سنگ،راه خود را به بازار های جهانی بگشاید.


ایران رتبه اول تنوع سنگ های ساختمانی را در دنیا داراست و ذخایر قابل توجه معادن سنگ در ایران پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاری داخلی وخارجی دارد.در صورت توجه و همایت بیشتر دولت از این صنعت پویا و قدیمی کشور میتوانیم در آینده شاهد درخشش و ارزآوری خوب از این صنعت در کشور باشیم.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

مجمع عمومي تولیدكنندگان سنگ استان در شهرك محمودآباد برگزار شد. در اين جلسه، رئیس اتحادیه سنگبران استان اصفهان گفت: تولید کنندگان سنگ بارها اعلام کرده اند که قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند.
قانون ارزش افزوده مانعی برای تعامل تولیدکنندگان بخش سنگ با مسئولین مالیاتی شده و در اين بین ضرر و خسارت سنگینی به دولت وارد خواهد شد.

رضا احمدی با اشاره به اینکه مسئولین دارائی کشور و استان یکجانبه عمل می کنند گفت: مسئولین مالیاتی استان وکشور نه تنها به آینده و تقویت بخش تولید سنگ کمک نمی کنند بلکه مالیات بخش تولید سنگ محمودآباد را از صد تا 1500 درصد افزایش داده اند، بگونه اي كه مالیات يك واحد سنگبری از 4 میلیون تومان به 24 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی گفت: در استان اصفهان بر خلاف تاکید مقام معظم رهبری همکاری لازم با بخش تولید استان و مخصوصا بخش تولید سنگ به عنوان یک تولید بومی صورت نمي گيرد.

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان تصریح کرد: ما وظیفه داریم حداکثر پیگیری برای حل مشکل مالیات برارزش افزوده بخش سنگ را از طریق مسئولین سازمان دارائی استان و کشور داشته باشیم، و لذا در این رابطه جلسات مشترک زیادی داشته ایم ولی متاسفانه نتیجه بخش نبوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی الگوي رفتاری و عملیاتی ما استفاده از قوانین اسلامی است ابراز عقيده كرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده برگرفته از قوانین کشور فرانسه است،

مسئولین مالیاتی کشور به حمایتهای دولت فرانسه از تولیدکنندگانش توجه نمی کنند و فقط می خواهند بخشی از قوانین آنجا را را در کشور برای تولیدات بومی و ایرانی حاكم کنند، و در حالي كه در اين گونه قوانين، حمایت در کنار مالیات قرار دارد قانون مالیات بر ارزش افزوده، در بخش تولید سنگ یکطرفه و بدون حمایت از توليدكنندگان جاري شده است.


اشتغالزائی كرديم، تنبيه مان كردند!

احمدی با بیان اینکه بهانه مسئولین مالیاتی استان برای افزایش مالیات، افزایش نیروي کارگر است گفت: برخلاف شعارهای دولت برای حمایت از اشتغالزائی در بخش تولید، افزایش نیروی کار و به تبع آن اشتغالزائی باعث تنبیه تولیدکنندگان سنگ شده است.

وی افزود: به دلیل کمبود نیروي انسانی، تولیدکنندگان مجبور به استفاده از تجهیزات و افزایش برق مصرفی هستند، و اين در حالي است كه یکی از معیارهای افزایش مالیات تولیدکنندگان بخش سنگ از نظر مسئولین مالیاتی استان، افزایش برق مصرفی کارخانجات تولید سنگ است.
احمدی با اشاره به اینکه چالش هاي بخش تولید سنگ در استان با مسئولین مالیاتی روز به روز سخت تر و در حال افزایش است گفت: تحریم ها باعث جلوگیری از تولید سنگ در استان نمی شود ولی مسئولین مالیاتی استان با اجرای روش های ناصحیح، به راحتی باعث آسیب وارد شدن به بخش تولید سنگ استان شده اند.

وی افزود: یکی از مباحث مطرح شده در مجلس تقویت فضای کار و تولید در کشور است ولی مسئولین مربوطه برای اجرای این مصوبه اهمیت لازم را نمي دهند، اگر هر یک از صنایع بزرگ استان دچار مشکل شود همه مسئولین استان برای حل و رفع مشکلاتشان بسیج می شوند ولی عليرغم جایگاه صنعت سنگ استان هیچ توجهی از طرف مسئولین استان برای حل مشکل ما نمی شود.

وی افزود: طبق آمار اداره کل صنایع استان، از مجموع 8 هزار واحد فعال صنعتی در استان در حدود 2 هزار واحد در بخش تولید سنگ فعالیت می کنند و اين يعني صنعت سنگ یک چهارم صنعت استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته احمدي، تاکنون برای حل مشکل ماليات، مکاتبات زیادی با مسئولین دولت و مجلس انجام شده ولی تاکنون نتیجه بخش نبوده و دولت مصمم به اجرای این قانون است. وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده در سنگ از محل فروش سنگ است. در این قانون سود و زیان تولیدکنندگان بخش سنگ در نظر گرفته نشده و لذا بصورت ناقص در حال اجراست و با اين شيوه، به تولید کنندگان سنگ ضرر و زیان وارد می شود.
وی افزود: در سه سال گذشته مسئولین مالیاتی کشور هیچگونه تلاشي برای رفع مشکل ارزش افزوده در بخش تولید سنگ نکرده اند، در حالي كه در روش قبلي دریافت مالیات هم منافع سازمان مالیاتی و هم تولیدکنندگان در نظر گرفته می شد.

اجراي ناقص قانون هدفمندي يارانه ها به صنعت سنگ ضربه زد

رئیس اتحادیه سنگبران استان اصفهان با اشاره به جایگاه مردم و تشکلهای مردمی و اتحادیه های صنفي گفت: امروز جایگاه تولید سنگ توسط بعضی از مسئولین استان به تمسخر گرفته شده است، جایگاه رئیس و نمایندگان یک بخش صنعتی جایگاه همه اعضاء آن صنف است و بايد با نمایندگان اصناف با کمال احترام رفتار كنند.

احمدی گفت: در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، 100 تا 150 درصد به هزینه های تولیدکنندگان سنگ اضافه شده ولی هیچكدام از تعهدات دولت برای حمایت از تولیدکنندگان سنگ اجرائی نشده است و در اجرای قانون مذكور آسیب زیادی به این صنعت وارد شد.

انتظار ما از دكتر روحاني حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده صنعت سنگ است

در ادامه اين جلسه، عضو هیات امناء شهرک صنعتی محمودآباد گفت: انتظار تولیدکنندگان سنگ از دولت اعتدال و اميد دكتر روحاني حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده بخش سنگ است، استان اصفهان بیشترین تولید سنگ ایران را دارد، تولیدکنندگان سنگ تلاش و زحمت زیادی برای حفظ این جایگاه و امتیاز کشیده اند و اكنون بخش عمده ای از تولیدکنندگان با مشکلات متعدد روبرو هستند و اميدواريم دكتر روحاني کلید حل این مشکل را بکار گیرند.

حیدر کهن زاد با اشاره به این که دریافت ارزش افزوده یک بار مضاعف بر تولید کنندگان سنگ است افزود: تولیدکنندگان سنگ در شهرک محمود آباد مشارکتهای خیلی خوبی در امور خیریه و عام المنفعه داشته اند و تاکنون کمک زیادی به مسئولین و دولت کرده و در بخش بهداشت و درمان خدماتي از قبيل ساخت بیمارستان ساعی و كمك به بیماران کلیوی و خاص، آزادی زندانیان، مشارکت در امور خیریه خمینی شهر و شهر اصفهان برای حل مشکلات و کمبودها داشته اند.

عضو هیات امناء شهرك محمود آباد تاکید کرد: انتظار ما از دولت آینده حمایت از تولیدکنندگان سنگ است، ما همچون گذشته با اعتصاب تولیدکنندگان سنگ استان مخالفیم ولی به علت مشکلات متعدد از جمله عدم حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده آمادگی اعتصاب وجود دارد.

کهن زاد تصریح کرد: تعطیلی واحدهای سنگبری استان خسارات اقتصادی زیادی را به همراه دارد و بخش های وابسته به تولید سنگ از جمله بخش کارگری، حمل و نقل سنگین و کلیه مشاغل وابسته دچار مشکل می شوند.

انتظار از نمايندگان مجلس

يك عضو ديگر هیات امناء شهرک محمود آباد با بيان اينكه در سال گذشته مقرر شد نمایندگان استان از جمله آقايان محسن صرامی و مهندس فولادگر از اعضاء کمیسیونهای اقتصادی و صنعت و معدن مجلس كمك كنند، پيگيري اين نمايندگان را خواستار شد.

روح اللهي با تاکید بر اینکه اعتراض ما به مسئولین مالیاتی کشور به هیچ وجه سیاسی نیست گفت: یکی از نواقص قانون ماليات بر ارزش افزوده، عدم توجه به مشکلات اقتصادی و رکود و زیان بخش سنگ است. وي افزود: در سالهای گذشته تولیدکنندگان موفق به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان خود نشده اند و این نکته در قانون مالیات بر ارزش افزوده دیده نشده است. وی تصریح کرد: تولیدکنندگان سنگ زمانی موفق به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد که این مبلغ را مشتریان خود دریافت کرده باشند.


قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ حامی یا مانع تولید سنگ استان؟

در ادامه جلسه، رئیس اتحادیه سنگبریهای شهرک محمودآباد گفت: هدف از قانون مالیات بر ارزش افزوده حمایت بوده ولی این قانون علیه تولید سنگ استان است. متأسفانه قانونی كه با هدف حمایت از تولید تصویب شده بود امروز علیه تولید در حال اجراست. حاج اکبر دفاعی در جمع تولیدکنندگان سنگ استان با اشاره به اینکه اجراي قانون مذكور در بخش تولید سنگ یک كار کارشناسی نشده است گفت: در هیچ کشوري برای تولید، مالیات بر ارزش افزوده وضع نمی شود و این قانون از ریشه به صورت صحیح اجرا نشده است. مالیات بر ارزش افزوده نباید از ابتداي تولید دریافت شود بلکه بايد از انتهاي تولید به مصرف و از دست مصرف کننده دریافت شود.

دفاعی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان سنگ در طول انقلاب حامي مسئولین نظام و دولتهای مختلف بوده اند گفت: بخش تولید سنگ استان در اشغالزائی کارگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش بسزائی دارد. وي با اشاره به اینکه تعداد كمي از تولیدکنندگان سنگ قادر به اجرای این قانون هستند گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، تولیدکنندگان سنگ با مشکلات متعدد اقتصادی روبرو هستند و اجرای قانون مذكور بزرگترین مانع توسعه و تولید ماست.

نیروی انتظامی بدون مجوز مقامات قضائی حق ورود به کارخانجات سنگبری را ندارد

وی در انتقاد از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر گفت: انسان برای حفظ حثیت خود زندگی می کند، اگر قرار باشد هر روز مورد اهانت قرار گیریم چگونه حفظ جایگاه کنیم؟ نیروی انتظامی بدون مجوز قضائی باعث ایجاد مزاحمت و توهین به تولیدکنندگان سنگ شده و اقدامات اخیر نیروی انتظامی شاهین شهر باعث اعتراض تولیدکنندگان سنگ در شهرک محمودآباد و بختیاردشت شده است و طبق قانون، نیروي انتظامی برای ورود به واحدهاي تولید سنگ نیاز به مجوز مراجع قضائی دارد.

برداشت مسئولین مالیاتی کشور از قانون مالیات بر ارزش افزوده درست نيست

در خصوص مباحث مطرح در اين جلسه، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار فرصت تصريح كرد:با قاطعیت اعلام می کنم به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی و حامی صنعت، برخی از قوانین و روشهای مدیریتی ناصحیح اقتصادی باعث می شود تا سرمایه گذاران کشور برای سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات حمایتی به کشورهای خارجی جذب شوند. صرامي گفت: رفتار بعضی از مسئولین اقتصادی و کسانی که ادعای حل مشکل اشتغال و تولید را دارند با شعارها و اعمال آنها مطابقت ندارد و ما نمی دانیم كدام را باور كنيم؟ نماينده تصريح كرد: تفاسیر و برداشت هاي مسئولین مالیاتی کشور از قانون مالیات بر ارزش افزوده درست نيست و من با جدیت به دنبال تغییر این تفاسیر غلط در خصوص بخش صنعت سنگ و تولید طلا هستم و به شدت به روش های مدیریتی در این دو بخش معترضم. نماينده گفت: چند میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع سنگ و طلا مشغول به کار هستند و حمایت مسئولین از صنعت سنگ و طلا باعث می شود تا چند میلیون فرصت شغلی در این بخش ها بوجود آید و شکست صنعت سنگ و طلای کشور باعث بیکاری چند میلیون نفر کارگر و خسارت به سرمایه گذاران این بخش می شود.
وی با بيان اينكه روش فعلي دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان سنگ به نفع مصالح تولید و صنعت کشور نيست و باید در اجرای قانون جامعه هدف هم راضی باشند افزود: رضایتمندی بیش از 50 درصد از تولیدکنندگان سنگ و پرداخت به موقع مالیات برارزش افزوده در بخش سنگ نشانه موفقیت قانون است.

وی ابراز امیدواری کرد با دولت جديد، طبق قانون توسعه 5 ساله اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده با همکاری نمایندگان مجلس و تعامل دولت در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماينده مردم در پايان اين گفتگو خطاب به اتحادیه های تولید سنگ گفت: اين اتحاديه ها بايد از طریق مراجع قانونی و دولتی دغدغه خود را بصورت مکتوب و جلسات تریبونی به مجلس و دولت اعلام کنند تا در زمان مقرر به دغدغه آنها پاسخ داده شود. صرامی با تاکید بر اینكه نمایندگان اتحادیه و انجمنهای تولیدکنندگان سنگ فقط باید از طریق مجاری و روشهای قانونی عمل کرده و دغدغه و نگرانی خود را به مسئولین کشور اعلام کنند گفت: تلاش می کنیم با همکاری نمایندگان مجلس تا سه ماه دیگر اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده به روشی تصویب شود که رضایتمندی تولیدکنندگان سنگ کشور و استان را به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 , فروش سنگ ساختمانی , فروش سنگ ساختمانی در تهران , فروش سنگ ساختمانی تزیینی , فروش سنگ ساختمانی به عراق , فروش سنگ ساختمانی در اصفهان , فروش سنگ ساختمانی در مشهد , فروش سنگ ساختمانی تهران , فروش سنگ ساختمانی دهبید , فروش سنگ ساختمانی در کرج , فروشگاه سنگ ساختمانی , سنگ ساختمانی , سنگ ساختمانی قیمت , سنگ ساختمانی ایران , سنگ ساختمانی+عکس , سنگ ساختمانی اصفهان , سنگ ساختمانی تراورتن , سنگ ساختمانی و تزئینی , سنگ ساختمانی مصنوعی , سنگ ساختمانی نما , سنگ ساختمانی مرمریت ,

 

کلمات کلیدی

فروش سنگ اوپال

فروش سنگ

فروش سنگ آهن

فروش سنگ قبر

فروش سنگ های قیمتی

فروش سنگ راف

فروش سنگ فیروزه

فروش سنگ ساختمانی

فروش سنگ تراورتن

فروش سنگ مصنوعی

فروش سنگ ساختمانی در تهران

فروش سنگ ساختمانی تزیینی

فروش سنگ ساختمانی به عراق

فروش سنگ ساختمانی در اصفهان

فروش سنگ ساختمانی در مشهد

فروش سنگ ساختمانی تهران

فروش سنگ ساختمانی دهبید

فروش سنگ ساختمانی در کرج

فروشگاه سنگ ساختمانی

سنگ ساختمانی

نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش
برای ورود به کانال تلگرام «صنایع سنگ صالحی» روی نوار آبی کلیک کنید